لرزه نگار

یادداشت های آن لاین من

لرزه نگار

یادداشت های آن لاین من

آب لوله کشی به خدا منتهی نمیشه

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۳۴ ب.ظ

فکر میکنم قبل تر چیزی شبیه به این مطلب رو نوشته بودم.

به نظرم ذکر دوبارش خالی از لطف نیست.

واقعیت اینه که آب لوله کشی به خدا منتهی نمیشه. البته این به اون معنا نیست که واقعا حقیقت قضیه همینه .اما وقتی ما انسان های شهری دچار دردسر کم آبی می شیم همه نگاه ها به سمت سد و سازمان آب و فاظلاب میره.

میدونین منظورم این هست که واسطه های ما با طبیعت اینقدر زیاد شدن که ما معمولا منشا نعمات رو که طبیعت و -اصل تر باری تعالی- هست رو نمیتونیم براحتی ببینیم. و خب تو این وضعیت هم معمولا به ذهن کسی نمیرسه که برای بارندگی دعا کنه یا نماز بارون بخونه

به نظرم یکی از اشکالات اساسی شهر و ساختار شهری همینه. شهر و امکانات اون که قراره سختی طبیعت رو دور کنه و آدم رو به آسایش برسونه ناخودآگاه کلی حجاب میسازه و آدم رو در مکانی ایزوله قرار میده که رشته های پیوند اون با اصل  مادی خودش -یعنی طبیعت- رو فراموش میکنه

این به معنای مخالفت اساسی با شهر و شهر نشینی نیست. به هر حال شهر نشینی نمودی از اجتماعی بودن آدمیزاد هست. اما حس میکنم باید یک مرز شفاف بین طبیعت و زندگی شهری ایجاد کرد.گمونم این یکی از عمده کارهایی هست که معمارهای مسلمان میتونن انجام بدن و باید بهش برسن.
این مساله شاید اولویتش از ایجاد طاق و قوس در پنجره خانه های شهر هم بیشتر باشه!

  • صادق لطفی زاده

نظرات (۴)

ای کاش یه تلنگری هم به این مسئولین میزدید که یکم برا مدیریت منابع آبی فکر کنند مثلا یک سوم آب تصفیه شده تهران تو راه لوله کشی بر اثر نشستی هدر میره و خیلی از این دست اتفاقات که بر اثر بی تدبیری مسئولین وجود داره و کسی از اونا حرف نمیزنه ... ترازوی مطالبه تو کشور ما به طرز نابرابری به سمت مسئولین سنگینه تا مردم. رسانه مردم باشید 
پاسخ:
مطلب شما درست اما  حرف اساسی این پست چیز دیگه ای هست
ای کاش کمی عمیق تر می شدید
:)
به نظرم خود شما میتونین رسانه ای باشین برای مردم...به نظرم زاویه ورود سختیه و نیاز به خط شکن داره
.امیدوارم موفق باشین
بله  متوجه منظور شما شدم  (یعنی عمیق شده بودم  یا به عبارتی یه شیرجه زدیم رفتیم تو عمق بعد اومدیم بالا!)

ولی ترجیح میدم در سطح بمانم :)

البته خداییش این پست خیلی بهتر از پست های قبلی بود.


سلام و رحمة الله دقیق همین طوره
البته این مشکل در خیلی دیگه از موارد هم گریبانگیر ادمی هست.
درود بر شما

[حذف شود لطفا(در ضمن فاظللاب؟؟؟یا فاضلاب؟)]
پاسخ:
بقول یکی از دوستان من در متن هام همواره حداقل یک غلط املایی دارم.
بنظرم مشکلی نیست
:)
بعله. نخواسته دلتون برنجه برا همین تو بعضی متن هاتون سه تا غلط املایی پیدا میشه!!!! کلا موفق باشید
پاسخ:
ممنون
همچنین
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی