لرزه نگار

یادداشت های آن لاین من

لرزه نگار

یادداشت های آن لاین من

برای بندگان اسرافکارم...

شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۷:۱۸ ق.ظ

قُلْ یا عِبادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً (زمر-53)

به آنها بگو: اى بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده‏اید از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را مى‏آمرزد زیرا که او آمرزنده و مهربان است.

امیر مؤمنان على علیه السّلام فرموده اند: «در تمام قرآن آیه‏اى وسیعتر از این آیه نیست».

و در المیزان ذیل این آیه اومده که: 

در این آیه رسول خدا (صلّى اللّه علیه و آله و سلّم) را دستور مى دهد تا مردم کافر را از طرف خداوند و با لفظ (یا عبادى اى بندگان من ) صدا بزند. و این تعبیر نکته اى را هـم بـه یـادشـان مـى آورد و آن این است که چرا خدا کفار را به عبادت خود دعوت مى کند. و نـیـز تـرغـیـب آنـان بـه پـذیـرفـتـن دعـوت اسـت، امـا یـادآورى دلیـل دعوت براى این است که یادآورى کند که ایشان عبد اویند و او مولاى ایشان است و حق مـولى بـر عبدش این است که او را عبادت کند و اوامرش را اطاعت کند، پس مولى حق دارد که او را به اطاعت و عبادت خود دعوت کند.


تقریبا از این آیه امیدبخش تر ندیدم.مواقع ای که داغون از دست خودم، از همه جا نا امید میشم این آیه انگیزه ای می شه برای جرکت دوباره...

خدایا ئست ما رو از این آیا کوتاه نکن

  • صادق لطفی زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی